Wednesday, 5 November 2008

MASIH TERASA.....

Baru hari ni la aku rasa OK sket,meski pun tidak sepenuhnyer,rasa penat berkurang sket...stelah sehari suntok aku kat umah semalam.Lepas balik dari check up kat SJMC,aku tido sepuas-puasnyer!!!!Aku sentiasa melawan rasa kurang upaya diri ini....sejak dua mejak ni kepala sering berpinar...badan seakan-akan melayang.walau pun hakikat nyer aku masih di bumi....

Entah pasai apa sekarang ni aku menjadi seorang yang begitu sensitif....padahal hakikat nyer aku bukan cam tu!!!Aku begitu terasa hati dengan seseorang...mungkin dia tak sengaja mungkin(cuba pujuk hati sendiri!).Mungkin jugak sebab tahap kesihatan aku yang menbuat aku terasa hati sampai begitu..lupa kan lah perasaan yang sedemikian...
Aku cuba pujuk hati sendiri,dengan kata"memang TUHAN bagi aku sakit,supaya aku lebih menghargai sihat.....dan abang DIN(abang ipar aku,abah pd SUE)pernah kata,tuhan bagi kita sakit untuk mhapus dosa2 yg kita laku kan.....


Hidup ini rumit...ada caturan dan gelombangnya,ada yang lemah dan ada yang kuat,dan ada yang berkuasa.even,setiap orang melakukan perkara dan pekerjaan yg berbeza,demi sesuap nasi...dan untuk meneruskan hidup....jika kita diberi kesenangan itu di kira BONOS...

Hidup ini memang penuh dengan onak dan duri....hanya orang yang tertentu sahaja dapat mendakinya...sampai ke puncak yang pa....ling tinggi.Itu pun adakalanya orang itu akan tewas atau tersasar....

Tetapi...siapa pun kita,kita tetap berpinjak di bumi yang sama,jangan bila TUHAN beri kita kesenangan hanya sedikit kita sudah tinggi diri,lupa diri....Ya ALLAH...kau jauh kan lah aku dari sifat sedemikian....dan lagi satu,kesibukkan dunia bukan satu halangan atau alasan untuk kita terus bertafakur pada yang ESA....

Wallahualam...

3 comments:

kak ja said...

Acu, kalau boleh kja tanya, acu sakit aper?

Walau apa pun penyakit atau sakitnya, sabar je Acu.. Semakin bnyk Tuhan menguji kita bermakna semakin sayang Dia pd kita dan semakin kuat sebab dan alasan utk kita lebih dkt denganNya..

suesamsudin said...

Maksu, ni sejak bila maksu pandai bermadah puitis ni? berjangkit dr cD ka? kakak duk demam on n off now ni....penat sgt kut....rumah melaka pun org nak kuar, dah bkejar ke sana lak....

acu said...

hey kakak maksu SPM dulu sastera A1 taw!!!!tu la maksu pun la ni badan x baper bagus la...ika kata maksu dah macam arwah mak ngah

Kja....sakit keturunan,dah x boleh nak elak!!!pas tu,cam kja gak,cuma acu ni x la seteruk kja.sakit pompuan