Sunday, 9 November 2008

kena tipu ker?kena pukau??????????

Hari ni aku rasa,aku bodo sangat!!!!senang2 jer aku kena tipu ngan sorang cina ni....
Ada sorang cina mai kedai tanyer abang man(abg ipar aku) mana?aku cakap la yg abg man x der.dia x mai kedai ari ni...pas tu dia buat2 cakap ngan abang man dr hp dia,kata yg dia dah sampai kedai,konon services tangki air kat umah depa yg nak sewa tu dah siap....beriya2 ckp ngan abang man.pada hal dia cakap sorang2 jer...dia cakap cam ni la lebih kurang"halo bos,ni leong aaaa,ni saya sudah sampai kedai dobi aaaa,lu punyer adk x caya sama saya,sudah bikin lu punya lumah punyer tangki bla...bla...blaa........"mati2 aku ingat betoi la....pas tu dia cakap ngan aku,abang man soh dulu kan duit aku untuk bayar upah dia!HAMPEHHHHH...AKU KENA TIPU...terbang RM360... Lepas dia kuar dari kedai br aku pikir,yg kak shima x der cakap apa2 pun ngan aku smlm...trus aku call kak shima,tanyer...HAMPEH senag2 aku kena tipu....aaaaaaaaaa

Nape la kat msia la ni banyak sangat kes2 cam ni...nape la senang2 depa nak pau duit orang????aku pun nape la ari ni tak leh pikir,nape pas mangkok hanyun tu kuar baru aku sedar????NAPE????NAPE????NAPE????mabey smlm aku makan roti jala ngan kuah durian banyak sangat kot!!!!!sampai dah x leh pikir bede yg logik....

10 comments:

Tebu Boy said...

XMENGAPALAH ACU MUNGKIN ADA HIKMAH DI SEBALIK SEMUA NI. CINA TU AKAN KENA BALASAN GAK NANTI

acu said...

ye la...tebu boy!tuhan akan balas sume tu!cepat ngan lambat jer kan?skang ni macam2 la...kite kena bhati2 dan waspada slalu,pas ni kena pasang CCTV la gamak nyer

Papa-Itam said...

macam-macam cerita,,seribu satu macam kalau orang nak kenakan kita...yang penting kena berhati-hati dan sentiasa beringat...nampak gaya nya hangus la duit tu

achik said...

isk isk.. siannya..

NoorSham said...

Bia la tu... kekadang sham pun rugi gak dalam bisnes nih... kekadang tu duit sales kena curi, kedai kena rompak, duit ilang tah kemana... mungkin tuhan nak tarik duit yang tak halal tu.. kita mana tau duit yg kita dapat tu halal ke tak halal. kekadang tu mungkin kita termenipu kastemer kita tanpa kita sedari... caj meka berlebihan ker...

redha ja la...

Dr.Araz said...

Adoi...kesian plak kat acu. Takp sabar jelah. Mungkin takde rezki acu.

Batara Guru said...

sabar. itula dugaan yang diberi olehNya. Ada hikmah disebalik setiap kejadian tuh.

Splitzbz said...

tol gak tuh.. banyak2 bersabar acu.. harini maybe hari kita.. manalah tahu esok lusa dia kena balik kan.. ape2pon redha k.. maybe bukan rezki acu kot..

hopefully tomorrow will be a good day for u.. insyaallah.

acu said...

tima kasih la pada sume....memang betoi la bkn rezki acu,lpas ni acu kena lebih berhati2

kak ja said...

Mungkin Tuhan nak gantikan dgn yg lbh banyak, Acu..